Wednesday 18 January 2012

Verzameling van mijn beste blog berichten over kinderen die opgroeien in andere culturen

In juni 2011 ben ik begonnen met deze blog "DrieCulturen". Het bericht Welkom op deze blog geschreven op 12 juni was mijn eerste blog bericht. Inmiddels heb ik al meer dan 100 blog berichten geschreven, zijn er al meer dan 10 duizend pageviews, en hebben mensen uit meer dan 50 landen van de wereld deze blog bezocht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt blij verrast ben. Dit had ik van te voren niet verwacht. Wat leuk!

Nederland op een koude winterse dag
Ik ben hier begonnen in het Nederlands maar gaande weg schrijf ik nu meestal in het Engels. Het bereik is groter in het Engels maar ik vind het ook leuk om toch regelmatig in het Nederlands te schrijven. Ik wil graag een overzicht maken van mijn beste Nederlandse blog berichten. Hier komen ze dan.
  1. Waar kom je vandaan?
  2. Aga Magnolen's Third culture kid trailer Kort filmpje is zeker de moeite waard.
  3. De voordelen van het opgroeien in het buitenland.
  4. 10 Nadelen van het opgroeien in het buitenland.
  5. Ontdekken dat je een third culture kid bent
  6. Tweetalige opvoeding
  7. AOW en kinderen in het buitenland
  8. Nieuw boek "The Global Nomad's Guide to University Transition" by Tina Quick
  9. 5 Tips voor jongeren die vanuit het buitenland naar hun thuisland gaan om te studeren.
  10. Wat missen Nederlanders in het buitenland?
Er is een bericht die ik zelf erg leuk vond om te schrijven en dat is: Spiegeltje Rondreis met opa en oma met kleinkinderen in Verwegistan. Op de één of andere manier komen mensen regelmatig via google hier als hun zoekwoorden "Spiegeltje Rondreis" zijn. Ook het mooie blog bericht over Tropisch bloemen en verhaaltjes word via zoekmachines vaak gevonden. Een recent verrassend bericht gaat over alle verschillende nationaliteiten en verschillende talen die gesproken worden in Nederland: Veelkleurig Nederland.

Het is misschien leuk om te weten dat Expat On Air van Radio Nederland Wereldomroep zaterdag 21 januari 2012 over kinderen ging die in het buitenland waren opgegroeid, ook wel genoemd: third culture kids. Ik was te gast en kon iets over mijn ervaringen vertellen. Je kunt het hier naluisteren: Niet weten waar je thuis hoort? je bent wellicht een TCK!

Mocht je nog tips hebben over goede websites of andere tips die betrekking hebben op kinderen die oproeien in andere culturen dan hoor ik het graag. Ik zou graag meer reacties willen ontvangen om te weten of je hier nuttige informatie hebt gevonden. Alvast bedankt!

No comments:

Post a Comment