Sunday 19 June 2011

"A true story of a girl caught between two worlds" Sabine Kuegler

Dit gaat over Sabine Kuegler, zij is schrijfster en heeft de volgende boeken geschreven:

Dochter van de Jungle, Jungle Child (dit boek is vertaald in meer dan 34 talen)
Terug naar de Jungle, Call of the Jungle
Opgejaagd (2010), overleven in de jungle van de westerse maatschappij.

Zij is Duitse maar heeft als kind in Nepal en in West Papua, Indonesiƫ gewoond. Vooral haar eerste boek is een aanrader. Zij is op haar 17de naar Zwitserland gegaan naar een kostschool. Ze beschrijft een duidelijke cultuurschok. Zij is dus ook in het buitenland opgegroeid en is inmiddels een Adult Third Culture Kid (ATCK).

De zin "A true story of a girl caught between two worlds" spreekt mij aan omdat over vele van ons zou het gezegd kunnen worden dat wij gevangen zijn tussen twee werelden. Ik hoorde niet helemaal thuis in Zimbabwe in mijn tiener tijd. Ik bleef "the foreigner" (de buitenlander). Toen ik in Nederland kwam als student bleek ik hier ook niet helemaal te passen. Verwarrend.

No comments:

Post a Comment