Tuesday 28 June 2011

Boek "Make your child multilingual" geschreven door Silke Rehman

Ik ga even door op het thema "taal" waar ik gister mee begonnen ben. Het boek "Make your child multilingual" is geschreven door Silke Rehman. Dit is een werkboek voor ouders. Het is de bedoeling dat je er mee aan de slag gaat. Het boek stimuleert je met opdrachten om na te denken over hoe je je kind meertalig wilt opvoeden. Als je een boek met wetenschappelijke onderbouwing zoekt dan is dit niet het boek voor jou. Dit is een praktisch boek. In kleine kadertjes door het boek heen staan stukjes over de schrijfster haar eigen ervaring met tips erbij. In het boekje geeft de schrijfster 10 stappen tot succes.

Ze geeft onder andere antwoord op de volgende vragen:
- Is het erg als mijn kind de talen door elkaar spreekt?
- Als mijn kind dylexie heeft, wat dan?
- Wanneer  moet ik mijn kind leren het lezen en schrijven in de tweede taal?
En antwoord op nog veel meer vragen.
Silke heeft veel gezinnen geholpen om hun kinderen meertalig op te voeden. Zelf spreekt ze Duits, Engels, Frans en Spaans en een beetje Chinees en Arabisch.

Nederlandse informatie over meertaligheid is te vinden op de website kind en taal. Het is een website van de Nederlandse vereniging voor Logopedie en Foniatrie.

Meer informatie is te vinden op de website www.themlnetwork.com.

Er is ook een Engelstalige website www.multilingualchildren.org speciaal voor ouders die hun kinderen meertalig of tweetalig willen opvoeden.

Volgens het bovengenoemde boek is één van de succesfactoren volharding door de ouders. Succes.

No comments:

Post a Comment